Bieber Dreams -
Publicerat: 2013-04-06 / 01:21:00
One heart, Two souls

One heart, Two souls - Handling

Decibelle Valentine lever i Stratford tillsammans med sin mamma. Efter en turbulent vinter lever hon nu i en vardag där hon inte vill ändra på någonting. Relationen mellan henne och hennes mamma är bättre än någonsin, hon är ovanligt tajt med sina två bästa vänner och har en stor kompiskrets omkring sig. Hon är lycklig.

På andra sidan av staden lever en nittonårig kille vid namn Justin Bieber. Efter sin mammas död har han begravt sin sorg i tobak, alkohol, sex och slagsmål och han har sedan länge tillbringat sitt liv med sitt gäng, istället för med sin pappa. Den goda sidan, som en gång fanns hos Justin, börjar sakta men säkert tyna bort helt, men en dag får han ett samtal. Han får nämligen chansen att välja mellan att flytta hem till sin pappa igen, och därmed sluta umgås helt med sitt gäng, eller att åka in på polisförhör med omedelbar verkan.

Decibelles och Justins vägar korsas under, minst sagt, oväntade omständigheter och de blir, på sätt och vis, tvingade till att umgås med varandra.

 

Jag har, efter mycket velande, bestämt att Miranda Kerr ska spela Decibelle. Jag vet att hon är ungefär trettio, men jag tycker verkligen inte att hon ser ut att vara det. I den här novellen är hon arton år, och ni får självklart tänka att Decibelle har ett annat utseende!

 


Det här är alltså novellens handling. Jag har valt att inte skriva ut den exakta handlingen, eftersom att jag vill hålla den stora händelsen hemlig än så länge. Det är alltså meningen att det ska bli en överraskning, eller något... Men, jag har inte kommit på något namn till denna novell än, och det är där ni kommer in. Jag behöver er hjälp! Så snälla, kommentera ett namn som DU tycker är passande, så väljer jag ut det jag tycker passar bäst sen :).

Och, vad tycker ni om designen?!


Kommentarer
Burcu TK
Postad: 2013-04-06 / 01:31:14

ÄLSKA! ÄLSKA! ÄLSKA! Omg jag älskar bloggen och själva handlingen! You go girl!

Myybieberstoory
Postad: 2013-04-06 / 01:32:08

Verkar jääääättteee bra Mathilda! Go for it! :D

Amanda
Postad: 2013-04-06 / 01:56:41

Älskar blogg designen och handlingen! BÄST BÄST BÄST :D

Bella
Postad: 2013-04-06 / 10:18:19

Suuuuper!!!! Jag tycker att designen e jätte fin :D den kanske kan heta; everything can happen eller the old me, jag tror det är lättare att komma på ett namn när du har skrivit lite. Så att man vet lite mer om personerna. :)

Viktoria
Postad: 2013-04-06 / 13:49:50

Satan, vad excited jag är! ÄLSKAR MIRANDA som Decibelle. Hon ser ju ut som 16-18 haha!

Nikki
Postad: 2013-04-06 / 13:55:54

SHIIIT DESIGNEN ÄR SJUKT FIN ÖNSKA JAG VAR SÅ DUKTIG SOM DIG VILL OCKSÅ KUNNA MEN IALLAFALL NOVELLEN VERKAR SPÄNNANDE CAN'T WAIT! :)

alia
Postad: 2013-04-06 / 14:13:36

Nothing like you,elr nothing like us?
Btw, skit bra början på novellen
:)

Anonym
Postad: 2013-04-06 / 14:22:44

Åh vilken fin design! :)

Celebnovell
Postad: 2013-04-06 / 14:56:09

ÄLSKAR DET!
Designen är helt awesome och novellen är upp över förväntningarna! :)

Jessica
Postad: 2013-04-06 / 16:09:40

Den kanske skulle kunna heta; All Around The World eller Nothing Like Us eller My World, haha :) älskar designen förresten! <3

Ebba
Postad: 2013-04-06 / 16:13:45

OMG SÅ HIMLA BRA!!! VERKAR HEEEEEEEELT AWESOME O.O
Älskar designen, gud va duktig du är :'D

Dani
Postad: 2013-04-06 / 18:23:23

Jag tycker att den ska heta: Decibelles story. Vet inte hur det stavas (Decibelles alltså)

Justin biebers hemliga flickvän
Postad: 2013-04-06 / 19:08:34

Den kan kanske heta typ " One heart Two souls" ?

JULIA
Postad: 2013-04-07 / 12:11:01

d´Den verkar jättebra:)

Livia
Postad: 2013-04-07 / 15:19:19

Novellen verkar såhär bra, och designen är väldigt fiin :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback